Reflections of Columbia, Part 4 - The Roaring Twenties | Carolina Stories

Kaltura

The 1920s was a prosperous time for Columbia. The city experienced a cultural renaissance, even though the rural areas were feeling early pings of the oncoming depression. Dance clubs for both Whites and Blacks popped up everywhere in Columbia, and Vaudeville Theater, motion pictures, and jazz music also grew in popularity. 

The South Carolina State Fair witnessed a boom in popularity, and established the tradition known as “Big Thursday”, the Carolina-Clemson football game!

The economic boom in Columbia also saw an increase in need for education. Booker T. Washington High School made a name for itself with the teaching and training of African American students, and earned its reputation as a prominent institution for higher learning.

The 1920s also saw the founding of Owen’s Field Airport, which became an important stop for pilots and travelers. 

 

en Espanol

La década de 1920 fue una época próspera para Columbia. La ciudad experimentó un renacimiento cultural, a pesar de que las áreas rurales estaban sintiendo los primeros síntomas de la depresión que se avecinaba. Los clubes de baile para blancos y negros aparecieron por todas partes en Columbia, y el teatro Vaudeville, las películas y la música de jazz también crecieron en popularidad. 

La Feria Estatal de Carolina del Sur fue testigo de un auge en popularidad y estableció la tradición conocida como "Gran Jueves", ¡el juego de fútbol de Carolina-Clemson! 

El auge económico en Columbia también vio un aumento en la necesidad de educación. La Escuela Secundaria Booker T. Washington se hizo un nombre por sí misma con la enseñanza y la formación de estudiantes afroamericanos, y se ganó su reputación como una institución destacada para el aprendizaje superior. 

La década de 1920 también vio la fundación del Aeropuerto Owen's Field, que se convirtió en una parada importante para pilotos y viajeros.